Lite information om hur du beställer och vår returpolicy
Så gör du en beställning
När du har bestämt dig för en vara lägger du den i din varukorg.
Du kan nu lägga till flera produkter, eller gå till checkout
För att nå checkouten trycker du på varukorgen.
Beställningsprocessen är uppdelad i tre steg, vilket du alltid ser i toppen av skärmen. Du kan alltid gå tillbaka till ett tidigare steg om det finns något du vill ändra.
Steg 1. Logga in.
Steg 2. Välj ett postombud eller ange adress för hemleverans.
Steg 3. Välj ett av de betalningssätt som är tillgängliga för just ditt köp.
Steg 4. Kontrollera att uppgifterna om ditt köp stämmer. Glöm inte att skriva in eventuella rabatt- och/eller presentkortskoder.
Steg 5. Du får nu ett mejl som bekräftar din beställning.
Returnera varor
Nu kan du välja om du vill använda PostNord eller DHL för att returnera ditt paket.
Om du vill returnera det med DHL, vänligen använd det DHL-postombud som passar dig bäst, måndag till fredag. Du får ett kvitto med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din retur på vägen tillbaka till vårt lager.
Kom alltid ihåg att sätta returetiketten över den gamla leveransetiketten på utsidan av paketet.
Om du returnerar hela beställningen så kommer standardleveransavgiften att strykas/återbetalas.
Du har alltid 30 dagars returrätt på ditt köp hos oss.
1, Du kan skicka varorna i förpackningen du fick varan i eller någon annan lämplig förpackning.
2, Fäst returetiketten på paketet.
3, Lämna in returpaketet hos närmaste post/DHL-ombud.
4, Det tar högst 14 dagar från det att du lämnar in ditt paket hos logistikpartnern till dess att returen hanteras i vårt lager. Även om spårningslänken visar att din retur redan har mottagits av oss kan vi behöva denna tid för att behandla din retur. Det kan därefter ta upp till 5 dagar innan du ser din återbetalning på ditt konto.
Kan jag returnera flera beställningar i ett paket?
Ja.
Hur lång tid tar återbetalningen?
Du får återbetalningen inom 5 bankdagar från att vi har bokat din retur. Ibland kan retur registreras i olika omgångar. Det kan ta upp till 48 timmar för en retur att avslutas helt. Du kan alltså komma att få två eller fler mejl som bekräftar din retur.
Kan jag betala för det jag behåller?
Om fakturan har förfallit behöver du betala in för hela fakturan för att sedan bli återbetald när returen bokats på vårt lager.
Returnerade varor ska skickas tillbaka i oförändrat skick. Så fort vi har kontrollerat din retur kommer vi att återbetala pengarna för de returnerade produkterna till dig.
Reklamera en vara
Om din vara är defekt eller trasig ber vi dig vänligen att starta en reklamation genom att kontakta oss på kund@urbanero.se. Ta med ditt ordernummer och namnet på varan du köpt.
Observera att reklamationsprocessen inte inkluderar möjligheten att byta en vara till en annan vara än den du köpt.
Returvillkor
Följande villkor är bra att ha i åtanke innan du returnerar:
- våra returvillkor gäller för alla artiklar
- från och med att du tar emot dina varor har du 30 dagar på dig att returnera dem;
- alla varor returneras i oförändrat skick. Tillhörande prislappar, etiketter eller förpackningar behöver alltså alltid följa med;
- om det är fel på artikeln ska den alltid reklameras.
Tog du emot ett skadat paket?
Vi är hemskt ledsna och hoppas att varorna du beställt kom fram hela och hållna.
Om bara paketet var skadat och du vill returnera något från din beställning, så kan du använda vilket paket som helst för din retur. Kom ihåg att använda den returetikett som följde med i originalpaketet – vår returetikett innebär alltid gratis retur.
Vi vill göra dig uppmärksam på att vi inte kan erbjuda ett nytt paket om ditt paket skadats.
Leveranstid
Beställlningar gjorde för kl 13 skickas normalt samma dag och bör levereras inom tre dagar inom norden.
Paket som skickas med PostNord: Om du inte hämtar ditt paket inom två dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS och ytterligare en påminnelse skickas efter fem dagar. Om paketet inte har hämtats ut inom 7 dagar returneras det till oss.
Paket som skickas med DHL: Om du inte hämtar ditt paket inom tre dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS och ytterligare en påminnelse skickas efter elva dagar. Om paketet inte har hämtats ut inom 14 dagar returneras det till oss.
Glöm inte att ta med giltig legitimation som ID, körkort eller pass och försändelse-id/kollinummer när du hämtar ditt paket.
Hemleverans
Paketet kan komma att levereras med en annan logistikpartner vid ett andra leveransförsök eller till ett postombud efter ett misslyckat hemleveransförsök. Observera att detta kan ske utan att du blir aviserad och vi ber dig att använda den tillgängliga spårningstjänsten för att spåra ditt paket.
Delleveranser
För att vi ska kunna skicka dina varor så snabbt som möjligt kan det hända att din beställning delas upp på flera paket. Efter ditt köp får du som vanligt en bekräftelse på detta per mejl. När dina paket lämnar lagret, får du ett separat mejl med försändelse-id för varje paket. Vårt system avgör från fall till fall om det är möjligt att göra delleveranser. Vi erbjuder den här leveransmetoden för att kunna ge dig ännu bättre service med snabbare leverans.
´